ارجمند گفت: با فوت یک خانم ۴۵ ساله جهرمی شمار قربانیان ناشی از بیماری کرونا در جهرم و خفر به ۱۸۸ نفر رسید.
کد خبر: ۹۵۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 22 April 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سید مجید ارجمند»  از جزئیات آخرین آمارها از همه گیری بیماری کرونا در شهرستان های جهرم و خفر خبر داد و مجموع مبتلایان به این ویروس منحوس را بیش از ۱۵ هزار نفر برشمرد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه کرونا همچنان در حال جولان دادن است، افزود: رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی، حضور در مکان های شلوغ و خروج از منزل به دلایل غیر ضروری باعث تاخت و تاز کرونا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۲۰۰ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان جهرم گرفته می شود، عنوان کرد: تا کنون بیش از ۴۳ هزار نمونه از بیماران مشکوک به کرونا تا کنون در شهرستان جهرم گرفته شده است.

 

ارجمند، تعداد كل بیماران بستری در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه را ۸۹ عنوان کرد و گفت: از این تعداد، ۷۶ بیمار در بخش های عمومی و ۱۳ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه روز گذشته ۱۶ بیمار از بیمارستان پیمانیه جهرم ترخیص شده اند، اذعان کرد: همچنین ۱۸ بیمار نیز در بخش کرونای این بیمارستان پذیرش شدند.

 

ارجمند با اشاره به اینکه روز گذشه شاهد فوت یک بیمار کرونایی دیگر بوده ایم، گفت: این بیمار یک خانم ۴۵ ساله ساکن جهرم بوده که با فوت وی شمار جان باختگان ناشی از کرونا در جهرم و خفر به ۱۸۸ نفر افزایش پیدا کرد.

 

وی به وضعیت واکسیناسیون کرونا در جهرم اشاره کرد و اظهار داشت: تا كنون علوم پزشكی جهرم ۲ هزار و ۹۰۰ دوز واكسن عليه بيماري كرونا دريافت كرده است و هزار و ۸۶۱ نفر واكسينه شده اند.

 

ارجمند با اشاره به اینکه پرسنل بهداشت، درمان و دانشجويان دانشگاه، بيماران خاص، پاک بانان، پزشكان عمومی، داروسازان و دندانپزشكان بخش خصوصی، جانبازان شيميايی و بالای ۵۰ درصد از گروه های در اولويت بوده اند كه واكسينه شده اند، عنوان کرد: هنوز تعدادی از افراد گروه های گفته شده باقی مانده كه واكسيناسيون آنها نيز ادامه دارد.

 

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم واكسن های اسپوتنيک وی روسی، سينوفارم چينی، بهارات هند و استرازنكا از واكسن هايی بوده كه به گروه های ذكر شده تزريق شده است.

 

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته دانشگاه هزار و ۵۶۰ دوز واكسن استرازنكا دريافت كرده و تا كنون ۵۰۰ نفر با آن واكسينه شده اند، گفت: با دريافت دوز جديد واكسن سينوفارم چينی به شهرستان تمام كادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی به طور ۱۰۰ درصد واكسينه می شوند.

 

ارجمند به وضعیت شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و با تاکید بر اینکه شرایط به هیچ عنوان عادی نیست، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مردم شهرستان هشدارها را جدی نمی گیرند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی حتما به پزشک مراجعه کنند چرا که مراجعه دیرهنگام یکی از عوامل مهم مرگ و میر بر اثر کرونا است.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار